BSO Berenkuil

T: 0162-317168
LRK nummer: 604565811

Naschoolse opvang

op maan- dins- en donderdagen
van 14.15-18.15 uur

Voorschoolse ontbijtservice

op alle maan-, dins-,
en donderdagen van 7.30-8.45 uur

Vakantie opvang

Alle vakantie weken 7.30-18.00

GROEPSRUIMTEN IN KELLY VAN ZONZAAL

De kinderen van Basisschool De Achterberg en St. Jan verblijven in onze prachtige opvanglocatie in de Kelly van Zonzaal. De huiselijke groepsruimte met gymzaal grenst aan basisschool de Achterberg en buiten spelen gebeurt op het pas opgeknapte schoolplein. Het voorschoolse ontbijt vindt plaats aan een gezellig gedekte tafel. Daarnaast is er een gezellige zitkamer, een groepsruimte met speelhuis en een gymzaal met veel daglicht. Ondanks dat uw kind(eren) spelen in een sportvoorziening ademen de groepsruimten een huiselijke sfeer waarin kinderen veel van elkaar leren en sociale vaardigheden ontwikkelen. De pedagogisch medewerkers houden een oogje in het zeil, praten met de kinderen en stimuleren de kinderen bij het spelen. Alle begeleiders werken op vaste dagen en de aanwezige gediplomeerde sportbegeleiders geven ook gymles onder schooltijd. Hierdoor zien de kinderen iedere dag vertrouwde gezichten .

KNUSSE LEEFTIJD GEBONDEN GROEPEN

De kinderen spelen in verschillende leeftijdsgroepen en de beweeg- en cultuuractiviteiten worden aangepast aan hun leeftijd en behoefte waardoor ze het hier uitstekend naar hun zin hebben. Zodra ze even tot rust gekomen zijn met een drankje en een lekker stuk fruit stuiven ze naar alle kanten om hun favoriete speelgoed te pakken zoals Lego, auto’s, poppen, kleurkrijt, verf of andere knutselmateriaal en buitenspeelgoed. Daarnaast is er beperkt toegang tot computers en een Playstation.

Binnen de reguliere naschoolse opvangtijden wordt een beweegprogramma aangeboden. Er wordt gewerkt aan het opbouwen van motorische vaardigheden en de kinderen kunnen kennismaken met diverse (spel)sporten. Ook kunnen de kinderen die de Berenkuil bezoeken zich opgeven om hun zwemdiploma te halen onder BSO tijd. Dit gebeurt in samenwerking met de Vennen.

Flexibele vakantie opvang

In schoolvakanties vinden er tal van leuke uitstapjes en activiteiten plaats, zoals sportmiddagen, museumbezoek en uitstapjes. De ouders die vakantieopvang hebben gereserveerd, mogen in schoolvakanties de kinderen op willekeurige dagen aanmelden. De data en spelregels voor deze flexibele vorm van opvang zijn te vinden bij de Flexibele Vakantiedagen. Het stelt u in staat om uw persoonlijke planning te maken en de dagen zo optimaal mogelijk te benutten.

Tijdens de schoolvakanties organiseren de pedagogisch medewerkers tal van leuke activiteiten, zoals sportmiddagen, museumbezoek en uitstapjes. De ouders, die vakantieopvang hebben gereserveerd, mogen in schoolvakanties de kinderen op willekeurige dagen aanmelden. De data en spelregels voor deze flexibele vorm van opvang zijn te vinden bij de Flexibele Vakantiedagen. Het stelt u in staat om uw persoonlijke planning te maken en de dagen zo optimaal mogelijk te benutten. De vakantiedagen zijn inclusief een gezond ontbijt, lunch, fruit en af en toe een warme (zelfgemaakte) maaltijd.

KID kindercentra
Glorieux 5
5101 XS  Dongen
T 0162 310374