Welkom op IKC Achterberg

IKC Achterberg is de naam van ons prachtige, authentieke gebouw aan de Sint Josephstraat tussen de wijken Oud-Dongen en Hoge Akker in Dongen. Hier huisvesten basisschool Achterberg, de Tijgertjes en de buitenschoolse opvang De Berenkuil. Basisschool Achterberg is een katholieke basisschool. Hier ontwikkelen ongeveer 300 leerlingen zich dagelijks met plezier en het team zorgt ervoor dat ook uw kind met een prettig gevoel naar school zal komen. Respect, Eigenaarschap en Passie staan centraal, waarden die dagelijks mee worden genomen in de lessen. We heten u van harte welkom om eens een kijkje te komen nemen op school.

IKC Achterberg vormt met vier andere scholen uit de gemeente Dongen Stichting Initia. Samen geven we vorm aan katholiek onderwijs, maar wisselen we ook kennis, ervaring en personeel uit. Basisschool Achterberg werkt samen met de Tijgertjes en buitenschoolse opvang De Berenkuil.

Op deze website kunt u meer informatie vinden over onderwijsinhoudelijke en praktische schoolzaken. Heeft u na het bezoeken van onze website nog vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Bent u geïnteresseerd in onze school en/of wilt u de sfeer proeven? Dan bent u van harte welkom voor een persoonlijk gesprek en/of een rondleiding door onze school.